آکادمی شتابدهی دکتر رضا لطفی

استراتژیست و ایده پرداز کسب و کار، بازاریابی، برندینگ و فروش

آکادمی شتابدهی دکتر رضا لطفی

استراتژیست و ایده پرداز کسب و کار، بازاریابی، برندینگ و فروش

آکادمی شتابدهی دکتر رضا لطفی

این بلاگ مکانی است برای اشتراک دانش و تجربه ام در زمینه آموزش، مشاوره (منتورینگ و کوچینگ سازمانی)، پژوهش و برگزاری رویداد با شما کارآفرینان، مدیران کسب و کارهای SME، بنیان گذاران استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان ملی و فراملی.
برای حل چالش ها و مسائل کسب و کارتان از جنس استراتژی، بازاریابی، برندینگ و فروش می توانید از منوی «تماس با من» و یا شماره همراه 09155119403 با من در تماس باشید.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

جمعه, ۱۹ آبان ۱۳۹۶، ۰۴:۲۲ ب.ظ

۰

چکیده مقاله:

جهانی شدن بازارها درک این موضوع را که چرا بعضی مصرف کنندگان برندهای جهانی را بر برندهای محلی ترجیح می دهند با اهمیت تر نموده است. علاوه براین، برندسازی جهانی درکنار مزایای بسیاری که برای شرکت ها دارد به آنان این توانایی را می دهد که برای کالاها و خدمات خود قیمت بالاتری تعیین کنند. هدف این مطالعه بررسی اثر برند جهانی ادراک شده برگرایش به پرداخت های بالاتر توسط مصرف کنندگان می باشد. دراین زمینه مطالعه ای به صورت کتابخانه ای انجام گردید. نتایج ارزیابی مطالعات گوناگون رابطه غیرمستقیم برندجهانی و تمایل به پرداخت های بالاتر را تایید نمود. دراین راستا اثرتعدیل گری قوم گرایی مصرف کننده بر رابطه بین برندجهانی و کیفیت ادراک شده برند و نقش میانجی ارزش ادراک شده مصرف کننده بر رابطه بین کیفیت ادراک شده برند و گرایش به پرداخت های بالاتر توسط مصرف کننده نیز موردتوجه قرارگرفت. نتایج مطالعات نشان داد که کیفیت ادراک شده ازطریق ارزش ادراک شده برگرایش به پرداخت های بالاتر اثرمثبت دارد. درپایان باتوجه به نتایج یاد شده مدل مفهومی برای مطالعات و تحقیقات آینده پیشنهاد گردید.

 

نویسندگان:

رحیم نیا، ف. مدیر گروه مدیریت دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی

لطفی، ر. مشاور، مربی و پژوهشگر بازاریابی B2B و برندینگ.

برای دسترسی به مقاله اینجا کلیلک کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۱۹
رضا لطفی

برند