آکادمی شتابدهی دکتر رضا لطفی

استراتژیست و ایده پرداز کسب و کار، بازاریابی، برندینگ و فروش

آکادمی شتابدهی دکتر رضا لطفی

استراتژیست و ایده پرداز کسب و کار، بازاریابی، برندینگ و فروش

آکادمی شتابدهی دکتر رضا لطفی

این بلاگ مکانی است برای اشتراک دانش و تجربه ام در زمینه آموزش، مشاوره (منتورینگ و کوچینگ سازمانی)، پژوهش و برگزاری رویداد با شما کارآفرینان، مدیران کسب و کارهای SME، بنیان گذاران استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان ملی و فراملی.
برای حل چالش ها و مسائل کسب و کارتان از جنس استراتژی، بازاریابی، برندینگ و فروش می توانید از منوی «تماس با من» و یا شماره همراه 09155119403 با من در تماس باشید.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

پنجشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۶، ۰۸:۳۸ ب.ظ

۰

هسته اصلی این رهیافت، جنبش روابط انسانی و مطالعات هاثورن می باشد. مطالعات هاثورن که با هدایت آلتون مایو دنبال شد منجر به افزایش علاقه پژوهشگران به مطالعات ابعاد اجتماعی و انسانی و رفتار کارکنان در سازمان منجر شد (رضائی، 1393). جنبش روابط انسانی پایه گذار مبانی رفتار سازمانی برای مطالعه رفتار افراد و گروه ها در سازمان ها گردید (رضائی به نقل از بارتول و مارتین، 1393). از جمله نظریه های مهم این حوزه  می توان به نظریه نیازهای انسانی مازلو، نظریه X و Y مک گریگور، نظریه شخصیت و سازمان کریس آرجریس اشاره نمود (رضائی، 1393). اگر چه صاحبنظران این دوره با محور قراردادن عامل انسانی سعی در برطرف کردان نقایص نظریه های سنتی (کلاسیک) داشتند، اما توسط پژوهشگران بعدی مورد انتقاد قرار گرفتند، زیرا آنان معتقد بودند سازمان ها تحت تأثیر عوامل بیشتری قراردارند (شیرازی، 1389)

منابع:

رضائیان، علی (1393)، مبانی سازمان و مدیریت، تهران: سمت.

شیرازی، علی (1389)، مبانی سازمان و مدیریت، مشهد: به نشر.