آکادمی شتابدهی دکتر رضا لطفی

استراتژیست و ایده پرداز کسب و کار، بازاریابی، برندینگ و فروش

آکادمی شتابدهی دکتر رضا لطفی

استراتژیست و ایده پرداز کسب و کار، بازاریابی، برندینگ و فروش

آکادمی شتابدهی دکتر رضا لطفی

این بلاگ مکانی است برای اشتراک دانش و تجربه ام در زمینه آموزش، مشاوره (منتورینگ و کوچینگ سازمانی)، پژوهش و برگزاری رویداد با شما کارآفرینان، مدیران کسب و کارهای SME، بنیان گذاران استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان ملی و فراملی.
برای حل چالش ها و مسائل کسب و کارتان از جنس استراتژی، بازاریابی، برندینگ و فروش می توانید از منوی «تماس با من» و یا شماره همراه 09155119403 با من در تماس باشید.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

پنجشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۶، ۰۸:۵۱ ب.ظ

۰

فرایند رسیدن به پارادایم در علم مدیریت-بخش دوم

پنجشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۶، ۰۸:۵۱ ب.ظ

تعریف پارادایم

از نگاه مینک (1992)، پارادایم ارائه کننده یک دیدگاه جهانی است (کولین، 1996). همچنین، پارادایم ها به ساختارهای موجود در یک فرایند اشاره دارند (کولین به نقل از رید، 1996). در یک سطح اولیه، پارادایم مجموعه ای از فرضیات، نظریه ها و مدل ها را که به صورت مشترک در یک حوزه فعالیت مشخص پذیرفته شده اند، توضیح می دهد (کولین، 1996). پارادایم ها در حکم چارچوب مفهومی و مجموعه ای از خطوط راهنما برای مطالعات تجربی مورد بررسی می باشند. یک پارادیم رد شدنی نیست بلکه ممکن است، پارادایم دیگری که طرح جدیدی از محدوده مورد مطالعه ارائه می دهد آن را دچار بحران کرده و در نهایت پارادایم قدیمی جذب و واژگون می شود. دانشمندان برای فراگرفتن پارادایم، به فراگیری مجموعه ای از نظریه ها، روش ها و معیارها در ترکیبی پیچیده نیاز دارند. بنابراین زمانیکه پارادایم تغییر می کند، معمولاً هم در معیار تشخیص مشکلات و هم در راه حل های پیشنهادی تغییر رخ می دهد (خاکی به نقل از اسکات، 1393). 

منابع:

خاکی، غلامرضا (1393)، روش تحقیق در مدیریت (با رویکرد پیمایشی)،تهران: فوژان.

Collins, D. (1996), New Paradigms for Change? Theories of Organization and the Organization of Theories, Journal of Organization change, Vol. 9.